Alla inlägg under november 2010

Av Josefine - 28 november 2010 23:34

  Tänkte berätta om vår mysiga resa tillsammans.

Det började väldigt tidigt, 0400 gick vi upp för att hinna till Kastrup itid.

Pricken har varit på många resor i magen, Warszawa, Grekland och nu Cluj. Pricken börjar bli en van resenär och han uppför sig hyffsat. Men på ditvägen till Warszawa fanns "han" inte...hehe. Vi säger han om Pricken för att det känns som om det kommer bli en han som kommer ut. O då kommer krabaten heta Viggo.


Jag älskar flygplatser, Valle är inte lika entiuastisk så jag gick runt och kikade medan han tog en välbehövd kaffe. Väl på flyget så satte Pricken igång och ville visa att han också skulle flyga. Vi försökte tysta honom genom att prata med honom.

När vi kom fram så möttes vi av min fina syster Emma som pluggar till läkare där nere. Vi åkte till Cluj för att hälsa på henne och fixa mina tänder. Det var så mysigt och trevligt att träffa henne i hennes miljö. Hon sade hej till Pricken och Pricken sade hej genom att kicka lite som är hans bästa trick   . Emma tyckte att min mage hade blivit stor men större ska den bli...

  

Väl där så åt vi en god lunch och sedan gick vi och lade oss ett tag. Emma hade lånat ut sitt fina rum till oss. Hon bor med 4 andra jättehärliga housemates.


 Den här mysiga semstern gick mest ut på att umgås, vila (Valle behövde verkligen detta då han var ganska utpumpad från jobbet), laga tänder och äta hur gott och billigt som helst  .  Så Emma tog oss runt på alla de bra ställena och några som räknades som fina. Vi åt på indiskt, som nog var det bästa vi har smakat. Vi åt även på en helt underbar restaurang som serverade väldigt goda wookar. Sedan några andra mysiga ställen.

På dagarna fick Valle, Pricken och jag fördriva tiden själva då Emma hade skola och det var mysigt det också. VI gick runt och kollade och åt frukost o lunch ute. Det är vardagslyx som man inte får hemma på samma sätt.


Sedan åkte vi till ett shoppingcenter där jag trivdes   men Valle kanske inte lika mycket. Men han hade sin I-phone och han är världens underbaraste man som står ut med mycket  . Där köpte vi 2 tröjor till Valle och till mig och en klänningsliknande sak till mig. Sedan köpte vi även 3 olika plagg till Pricken. En blå overall som hade öron på, en nallepuh outfit och en sparkdräkt som var typ svart och vit randig. Alla dessa är neutrala så nu kan det komma vad som helst  


På söndagen så bjöd Emma och hennes housemates på en jättegod brunch där även lite andra svenskar kom på besök. Det blev en lyckad och mysig tillställning där jag fick en "preggo" plats.


VI måste nog åka ner en omgång till för att visa Emmas "familj" hennes systerbarn och sedan kanske jag kan titta lite på bröllopsklänning eller så  .


Det kommer snart mera om andra trevligheter  

Hoppas ni har haft en trevlig läsning, skriv gärna en kommentar så jag vet vad ni tycker och tänker:)

Av Josefine - 16 november 2010 18:01

 Nu ska jag(Pricken) berätta om min dag igår.

På morgonen gick vi upp och åt en god frukost, jag tyckte att mamma hade sovit tillräckligt och började sparka igång.

Sedan började de vagga gott, verkar som om mamma var ute på en promenad med mig och det tycker jag om för då sover jag så gott. Dock så får hon inte gå för fort för det är inte bra, då brukar hon stanna och vila för att hon får ont i magen.

Vad hände sen egentligen... tror att mamma åkte iväg o shoppade lite. Då vaggar det också så där gott men när vi åker bilen så sitter hon stilla och då kickar jag i magen för då är jag pigg och glad. När jag kickar så brukar mamma klappa o massera mig för att se om jag vill fortsätta sova, men det brukar jag inte vilja.

Efter shoppingen så lade hon sig i soffan för att titta på tv och då kickade jag igång ordentligt och ville bara visa vilken vilding jag är. När pappa kom hem så sade han hej och när vi hade ätit så kickade jag igång igen när vi satt i soffan tillsammans. Då började pappa sjunga för mig vilket bara fick igång mig ännu mer...hehe. Jag kickade så att pappa häpnade och undrade vilken vilding jag är. Mammas mage åkte rundor och skakade häftigt.

Sedan gick mamma och pappa o lade sig, jag ville inte det så jag började sparka o föra lite liv men jag orkar inte så länge, än så länge, så till sist så somnade jag.

Tack för mig  

kramkram 


Av Josefine - 14 november 2010 19:35

 Hej  

Jag måste ju bara berätta för er om "surprisen" som jag hade för Valle i fredags. Jag åkte redan på torsdagen ut till vårt hus i Kullabygden för mamma, pappa o Ramses(hunden) hade kommit dit och jag ville gärna träffa dom. I torsdags var jag också och hälsade på min häst. Jag höll lektion för dom och han var jättepigg men det tyckte Johanna var roligt så det är bra. De var jätteduktiga och det har nog aldrig gått så bra förut så då var man stolt  .


O nu till vardagslyxen som jag kallar den. Valles surprise var ett "lilla vila paket" på Hotell Erikslund som ligger i närheten av Ängelholm. Rummet vi fick var ett helt "vanligt" rum men det är inte rummet som är upplevelsen. I detta fina paket ingick det en 2-rätters middag, rum, frukost och en tur i relaxavdelningen. Det var morgonen som var det bästa under upplevelsen för vi behövde inte checka ut förrän vi 1500. Så vi åt en härlig frukostbuffet och sedan tog vi oss en tupplur och mös lite på rummet. Sedan gick vi ner till den fina relaxavdelning som bjöd på bubbel/massage pool, frukt och en härlig bastu. Pricken tyckte det var mycket härligt att bada i bubbelpoolen  , det får vi nog göra om. Den enda nackdelen som faktiskt inte blir en nackdel då man är där för att mysa inomhus är att hotellet ligger vid motorvägen. Priset för det här är helt ok eller billigt, faktiskt  . Även deras behandlingar har ett bra pris, jag kan rekommendera detta till er andra  .


Resten av helgen har jag umgåts med familjen, fina hunden och min fina kille. Men tyvärr var Valle tvungen att jobba, tycker dom ska lägga ner söndagarna!


Nu har jag shoppat för veckans olika maträtter också. Berättar mer imorgon om menyn för veckan. Dock så åker vi till Rumänien på torsdag morgon så veckan blir inte lång.


VI hörs imorgon igen och hoppas ni har haft en trevlig läsning.  

Av Josefine - 11 november 2010 00:07

Idag är andra dagen hemma...

Jag gick runt och tänkte för mig själv...det är inte så pjåkigt att vara hemmafru ändå:) Jag lagade mat till min kärlek innan han stack till jobb så att han skulle kunna ha en matlåda med sig. Sen plockade jag i lådor o latade mig som jag antar att hemmafruar gör   och lämnade även tillbaka ett par byxor. Får inte glömma de två viktigaste delarna, jag bakade kladdkaka ikväll som blev väldigt god. Det kan Valle intyga   och sedan kom mannen hem med 20 härliga rosor. Då smälter man och då kände jag mig verkligen älskad av min fina man.

 

  Att lata mig är verkligen något jag behöver öva mig på för det är ju inte riktigt min grej, det vet dom som känner mig. Jag är en sprallig, rastlös tjej som tycker om att ha saker att göra och det kommer jag att ha.


Imorgon ska jag åka upp och hälsa på min häst och ha lektion för hon som har lånat honom. Sedan kommer mina föräldrar till familjehuset som ligger vid Kullabygden för er som inte vet. Jag berättar mer om fredagen då detta är en surprise för min älskade Valle. Dock så vet han nu vad som kommer att hända så "suprisen" är kläckt  .


Ha en skön dag allihop som läser min fina blogg! Skriv gärna en kommentar eller nåt så vet jag att någon läser den:)   

Av Josefine - 9 november 2010 15:15

Första inlägget...

Det känns alldeles konstigt att inte vara på jobb...ännu konstigare att inte se Valle hela tiden. Jag o Valle träffades på jobbet och vi har träffats nästan 24 timmar om dygnet det senaste året så det känns tomt. Men nu ska jag bara njuta av att vara mammaledig och ta hand om mig o "pricken". 

Antar att ni undrar vem "pricken" är, det är så vi kallar den som jag har i magen som bara växer och sparkar som en kickboxare hela tiden:) Det var faktiskt doktorn som började kalla den så o sen tänkte vi att det var ett utmärkt namn:)  O som ni ser så heter ju bloggen prickenojag vilket är lite det jag vill belysa här.   

Idag har jag varit på en promenad i kvarteret och kollat rundor.VI har ju precis flyttat hit och hitills har det inte blivit många rundor i kvarteret...hehe. Jag "hittade" ett stall precis här bakom som jag gick in i och kollade. Sen har jag hållt på med att starta min fina blogg, det har tagit sin lilla tid då vårt internet strular typ hela tiden! Men Valle skulle kolla på det när han kommer hem...  

Nu ska jag fixa i hemmet lite med att röja undan lite fler lådor.


Hoppas ni alla får en skön dag vad ni nu håller på med  

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards