Direktlänk till inlägg 16 november 2010

En inblick ur Prickens dag

Av Josefine - 16 november 2010 18:01

 Nu ska jag(Pricken) berätta om min dag igår.

På morgonen gick vi upp och åt en god frukost, jag tyckte att mamma hade sovit tillräckligt och började sparka igång.

Sedan började de vagga gott, verkar som om mamma var ute på en promenad med mig och det tycker jag om för då sover jag så gott. Dock så får hon inte gå för fort för det är inte bra, då brukar hon stanna och vila för att hon får ont i magen.

Vad hände sen egentligen... tror att mamma åkte iväg o shoppade lite. Då vaggar det också så där gott men när vi åker bilen så sitter hon stilla och då kickar jag i magen för då är jag pigg och glad. När jag kickar så brukar mamma klappa o massera mig för att se om jag vill fortsätta sova, men det brukar jag inte vilja.

Efter shoppingen så lade hon sig i soffan för att titta på tv och då kickade jag igång ordentligt och ville bara visa vilken vilding jag är. När pappa kom hem så sade han hej och när vi hade ätit så kickade jag igång igen när vi satt i soffan tillsammans. Då började pappa sjunga för mig vilket bara fick igång mig ännu mer...hehe. Jag kickade så att pappa häpnade och undrade vilken vilding jag är. Mammas mage åkte rundor och skakade häftigt.

Sedan gick mamma och pappa o lade sig, jag ville inte det så jag började sparka o föra lite liv men jag orkar inte så länge, än så länge, så till sist så somnade jag.

Tack för mig  

kramkram 


 
 
Ingen bild

Tessan

17 november 2010 00:06

Jag tycker redan om pricken :)

 
Ingen bild

hanna

17 november 2010 11:37

längtar tills pricken kommer!

 
Ingen bild

Emma

19 november 2010 17:37

Nu är Ninjapricken på äventyr i Rumänien! Haon älskar det, det märks.

 
Ingen bild

Fanny

22 november 2010 11:27

Vilken cooling den där pricken. Jag kräver en bild på maggen din till nästa inlägg!

 
Ingen bild

kajsa

24 november 2010 21:59

va ska ni döpa pricken till :9 kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00

  Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla ...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Ovido - Quiz & Flashcards