Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Prickens, Valles o min resa till Cluj, Rumänien

Av Josefine - 28 november 2010 23:34

  Tänkte berätta om vår mysiga resa tillsammans.

Det började väldigt tidigt, 0400 gick vi upp för att hinna till Kastrup itid.

Pricken har varit på många resor i magen, Warszawa, Grekland och nu Cluj. Pricken börjar bli en van resenär och han uppför sig hyffsat. Men på ditvägen till Warszawa fanns "han" inte...hehe. Vi säger han om Pricken för att det känns som om det kommer bli en han som kommer ut. O då kommer krabaten heta Viggo.


Jag älskar flygplatser, Valle är inte lika entiuastisk så jag gick runt och kikade medan han tog en välbehövd kaffe. Väl på flyget så satte Pricken igång och ville visa att han också skulle flyga. Vi försökte tysta honom genom att prata med honom.

När vi kom fram så möttes vi av min fina syster Emma som pluggar till läkare där nere. Vi åkte till Cluj för att hälsa på henne och fixa mina tänder. Det var så mysigt och trevligt att träffa henne i hennes miljö. Hon sade hej till Pricken och Pricken sade hej genom att kicka lite som är hans bästa trick   . Emma tyckte att min mage hade blivit stor men större ska den bli...

  

Väl där så åt vi en god lunch och sedan gick vi och lade oss ett tag. Emma hade lånat ut sitt fina rum till oss. Hon bor med 4 andra jättehärliga housemates.


 Den här mysiga semstern gick mest ut på att umgås, vila (Valle behövde verkligen detta då han var ganska utpumpad från jobbet), laga tänder och äta hur gott och billigt som helst  .  Så Emma tog oss runt på alla de bra ställena och några som räknades som fina. Vi åt på indiskt, som nog var det bästa vi har smakat. Vi åt även på en helt underbar restaurang som serverade väldigt goda wookar. Sedan några andra mysiga ställen.

På dagarna fick Valle, Pricken och jag fördriva tiden själva då Emma hade skola och det var mysigt det också. VI gick runt och kollade och åt frukost o lunch ute. Det är vardagslyx som man inte får hemma på samma sätt.


Sedan åkte vi till ett shoppingcenter där jag trivdes   men Valle kanske inte lika mycket. Men han hade sin I-phone och han är världens underbaraste man som står ut med mycket  . Där köpte vi 2 tröjor till Valle och till mig och en klänningsliknande sak till mig. Sedan köpte vi även 3 olika plagg till Pricken. En blå overall som hade öron på, en nallepuh outfit och en sparkdräkt som var typ svart och vit randig. Alla dessa är neutrala så nu kan det komma vad som helst  


På söndagen så bjöd Emma och hennes housemates på en jättegod brunch där även lite andra svenskar kom på besök. Det blev en lyckad och mysig tillställning där jag fick en "preggo" plats.


VI måste nog åka ner en omgång till för att visa Emmas "familj" hennes systerbarn och sedan kanske jag kan titta lite på bröllopsklänning eller så  .


Det kommer snart mera om andra trevligheter  

Hoppas ni har haft en trevlig läsning, skriv gärna en kommentar så jag vet vad ni tycker och tänker:)

 
 
Ingen bild

Emma

29 november 2010 16:12

Det var sa harligt att ha er har! Kul att hora (inte som i prostituera sig) att ni inte hade det alltfor illa.
Pupici :)

 
Ingen bild

Helena Källgren

29 november 2010 18:35

Låter som ni haft det mysigt! Fin mage :) Den börjar bli stor nu. Kram Helena

 
Ingen bild

Caroline

1 december 2010 14:33

Mysig resa! Trevlig blogg, jag läser även om jag inte kommenterar hela tiden! Jättefin mage, hoppas ni mår toppen. Bröllopsklänning, ska ni gifta er?! Kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00

  Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla ...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Ovido - Quiz & Flashcards