Alla inlägg under december 2010

Av Josefine - 17 december 2010 16:38

   Som ni alla vet är jag Pricken en riktigt vilding i mammas mage. Mitt morgonhumör är ganska sansat, det är först när jag hör mamma o pappa prata med varandra som jag också kickar lite för att visa att jag också vill vara med på en hörna. Sedan kommer mamma igång och jag tror att hon sedan äter en härlig frukost och då för jag lite väsen för att visa att det smakar gott.


Sedan brukar jag vaggas ett tag o sova gott...dock e jag ganska duktig på att sparka o tänja ut mammas mage medan hon går, de tycker jag e roligt  . SOm sagt att sova är inte riktigt min grej...


Jag börjar visa mig lite också...nu kan mamma och pappa känna på mig för jag brukar puta ut med antingen rumpan eller huvudet och då brukar mamma och papppa känna på mig och det är lite mysigt.


Något som jag brukar ha är gymnastik i magen...då brukar jag röra mig lite eller mkt i mammas mage. Mamma brukar kalla  på pappa så brukar de titta på magen  för att se hur jag rör på mig. Mamma brukar säga att det känns som om mask eller orm som rör sig där inne...


Något som jag absolut inte tycker om är när mamma ligger på sidan och då speciellt på vänstra sidan. Då blir jag riktigt arg och sparkar både uppe och nere och gör allt för att mamma ska vända på sig o lägga sig på rygg... ibland så gör hon de   men ibland inte  .


Jag e en riktigt vilding som älskar att sparka o röra på mig i magen  .


Nu har jag fått säga mitt  

God jul från Pricken

Av Josefine - 16 december 2010 00:44

    Nu har det hänt saker sedan sist jag skrev här, så nu ska här uppdateras  

Vet inte riktigt vart jag ska börja men jag börjar från början.


Det hela började med att jag hade mina vänner Mia och Hanna på besök, då de inte har sett hur jag numer bor. Jag bjöd på en två rättersmiddag med hemladad fiskgratäng och sedan kladdkaka till efterrätt. De tyckte  maten var jättegod och att vi har fått ett jättemysigt och fint hem  , vilket alltid är roligt att höra. Vi hade inte setts på länge så det fanns mycket att snacka om.


Senare den veckan bjöd vi våra föräldrar på mat och besök här. Min mamma och pappa stannade över natten då de inte bor i Lund medan Valles föräldrar fick åka hem efter att de hade blivit lite "runda om fötterna". Denna kväll bjöd vi på råraka med räkor och chilifraiche, helstekt oxfilé med svampsky och potatispuré och till efterrätt kladdkaka med vaniljglass. Vi var speciellt stolta över oxfilén som smakade rikitgt gott och visade sig inte alls svår att göra. Ingen av våra föräldrar hade tidigare sett vårt hem och de tyckte vi hade fått det jättefint och mysigt. Det är alltid roligt när ens föräldrar tycker att man har gjort det fint och sånt. Jag kommer lägga upp bilder här på vårt hem för att visa hur vi har fått det och hur fint och mysigt de är här inne. Så den som väntar på något gott...


Mina föräldrar åkte på förmiddagen efter frukosten och eftersom det var vår 1 års dag då så hade jag en speciell present i vår hemmagjorda julkalender för att vi skulle minnas denna dag. Dagen innan så bad Valle om en låda för han sade att han också hade en liten grej att sätta upp i julkalendern. VI hade lagt alla paketen i en speciell påse för vi inte kunde hänga upp dom för då skulle dom bara trilla ner så han lade sitt paket bland de andra. Det han fick var en skokartong för han sade att han behövde något stort att lägga presenten i. Jag tänkte inte mer på det utan på morgonen när vi ska öppna upp preseneterna börjar vi med mina presenter som är ett delat hjärta i silver för att visa att jag vill dela mitt hjärta med Valle. Sedan skulle jag öppna hans present. Jag hade inte som helst aning om vad den skulle innehålla. När jag fått upp locket på skokartongen ligger det lite böcker i botten och ett liten rektangulärt paket på toppen. Jag tänkte "har han också köpt ett smycke", för den var för stor för ringen och de hade aldrig hunnit komma. För när vi var i butiken och pekade ut vad vi villle ha så sade de 4 veckor. 

Valles resa började med att han en morgon sade till mig att han skulle åka till sina föräldrar för att hämta böckerna och det behövde verkligen vi eftersom vi inte några böcker hade fått in i huset än. Så jag bara vinkade av honom och eftersom jag ändå inte kan bära så va det ingen idé för mig att hänga på, vad jag inte visste var att han då inte alls åkte till sina föräldrar utan åkte ner till smyckeaffären i Lund och beställde ringarna. De sade att de skulle ta 4 dagar och att vi nog hade hört fel. Sedan lite senare ringde Valle mig och sade att det snöade för mycket för att han skulle kunna bära några böcker och naiv som jag var så trodde jag på honom. Veckan därpå alltså nu i torsdags så sade han att han var tvungen att åka tidigare till jobb och jag förstod att det var så för han har haft så mycket att göra på jobb, så jag trodde honom, vad jag inte visste denna gången var att han hämtade ut ringarna då. Okej,  tilbaka till öppnadet av paketet. När jag öppnade upp det lilla paketet trodde jag fortfarande att det var något smycke för han skulle ändå inte hunnit få några ringar tills nu... när jag sedan öppnar upp asken så ser jag ringarna och brister i gråt av lycka och sedan går han ner på ett knä och frågar om jag vill gifta mig med honom? o de vill jag ju  . Har nog aldrig blivit så överraskad och det var hans mål med frieriet att det skulle bli en överraskning. Det tog ett tag sedan för det hela att sjunka in och verkligen förstå att det händer nu, att jag nu är Valles fästmö och han min fästman  . Love it! Vilken helt underbar man man har och nu ska vi snart bli en familj. Här kommer en stor bild på våra fina ringar... ville inte ha den på fingret för mina fingrar börjar bli lite runda...prickens fel   Om det inte syns så är min till vänster och den har massa fina glänsande stenar och sedan är det Valles till höger. Varsågoda alla nyfikna  

  

Skriver snart igen då det finns mer att berätta som ligger och väntar.

Ha de bäst!

Kramar fästmön

Av Josefine - 6 december 2010 15:53

   Tingeling allihopa:)

Lite har det allt hänt de senaste dagarna och det kommer att hända saker i denna vecka.

Valle och jag har varit väldigt duktiga när det kommer till maten, vi äter väldigt allsidigt och hittar på nya saker nästan varje dag. Det är kul och jag trodde det var svårare att laga god mat. Så gulaschen, schnitzeln och pannbiff är några av våra fina middagar som smakade riktigt gott.


Igår var vi riktigt produktiva och vi fick iordning nästan allt för att kunna visa vårt fina hem  . Vi har satt upp de sista grejorna såsom, hängare, tavlor och böcker. Nu är det bara småsaker kvar vilket är så skönt. Ja o vår hall däruppe men den ska vi vänta lite me. We love vårt nya ställe, det känns så homey och det känns verkligen som VÅRT.


Nu undrar ni säkert vad besök x3 betyder, eller? Som ni säkert kan lista ut så betyder det att vi väntar eller har varit på besök. Det första besöket var vi på idag. Vi var på MVC imorse för jag skulle dricka lite sockervatten för att se om jag har glukus i blodet och det hade jag inte. Ett sånt här besök gör man när man är i vecka 28, som jag är. Magen kollades och den var helt normalstor, jag som tycker den är stor. Min blodvärde var lite lågt så jag måste sätta igång och äta lite järntabletter. Vårt andra och tredje besök är mer att vi kommer få besök. Det första av dessa besök består av mina kära vänner Hanna och Mia som kommer för att äta en god middag och självklart för att se hur vi har det. Det ska bli mysigt att dom kommer. Det andra av dessa besök är våra kära föräldrar och de kommer på fredag. De har ännu inte sett slutresultatet av vårt fina hem och självklart ska vi visa våra fina kokkonster.


Ja de e väl lite av de som finns framför oss just nu och vad som hänt.

Något ni undrar över, fråga gärna, jag finns här.

Ha de gött!

Kram  


Av Josefine - 2 december 2010 21:09

  Hej allihopa som läser denna fina blogg:)

Det är otroligt roligt att se att det är så många som läser om mig o Pricken. Kommer fortsätta att skriva när Pricken är född också.


För en vecka sedan låg jag i och bakade lite. Det blev 2 olika recept, 1 från Arla (kokos saffransrenar) och ett recept från tidning Laga lätt där jag hittade ett recept på saffransmuffins toppad med glasyr och granatäpple. Det första blev riktigt bra, tog även med dom till Valles syster där hon bjöd på glöggfika. De tyckte om mina kokoskakor. Muffinsen blev ok men tyvärr är jag själv inget kakmonster, roligt att baka ialla fall  . Imorgon ska jag baka lussekatter, de är goda grejor de  .


O så till julkalendern...jag o mina syskon fick varsinn av mormor som hon hade gjort. Det blev dock mammas och pappas jobb att fylla den med saker. De har dom gjort i väldans massa år, vilket vi alla uppskattade. Även Ramses tog sig ett smakprov när han var liten. Denna julkalender gjorde jag iordning till mig och Valle med både paket och godis. Det finns en del överraskningar till Valle i den som jag inte kan berätta här eftersom han också läser min fina blogg.   Jag trodde aldrig att de skulle ta sådan tid så jag förstår nu varför mamma och pappa alltid satt så länge med dom.


Ikväll ska jag laga Wienerschnitzel till min älskling eller vi kommer nog att laga lite tillsammans. Jag har aldrig provat laga detta innan så de ska bli spännande. Igår så lagade jag Wallenbergare till middag som jag heller aldrig har lagat tidigare, de smakade supergott  .


O Pricken då... ja han lever då sina glada dagar. Han är inte lugn en stund i magen, vi är förvånade över hur länge han kan hålla på. Han verkar vilja vara vaken mycket kl 23 och kl 01. Men självklart många andra tidpunkter på dagen. Han växer o växer...kickar o kickar för att få mer plats och nu börjar även magen vandra neråt vilket inte jag tycker om. Jag blir inte lika snygg  . Även har min rygg börjat kännas ännu mer...klarar knappt att åka o handla eller att böja mig några gånger i hemmet längre. Detta känns inte alls roligt då jag e en tjej som älskar att hålla igång. Men nu kommer snart Pricken ut o det ska bli mysigt och roligt.


Nu ska jag laga mat, uppdaterar er snart igen  .


kramkram

Ovido - Quiz & Flashcards