Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Mat, städ och besök x3

Av Josefine - 6 december 2010 15:53

   Tingeling allihopa:)

Lite har det allt hänt de senaste dagarna och det kommer att hända saker i denna vecka.

Valle och jag har varit väldigt duktiga när det kommer till maten, vi äter väldigt allsidigt och hittar på nya saker nästan varje dag. Det är kul och jag trodde det var svårare att laga god mat. Så gulaschen, schnitzeln och pannbiff är några av våra fina middagar som smakade riktigt gott.


Igår var vi riktigt produktiva och vi fick iordning nästan allt för att kunna visa vårt fina hem  . Vi har satt upp de sista grejorna såsom, hängare, tavlor och böcker. Nu är det bara småsaker kvar vilket är så skönt. Ja o vår hall däruppe men den ska vi vänta lite me. We love vårt nya ställe, det känns så homey och det känns verkligen som VÅRT.


Nu undrar ni säkert vad besök x3 betyder, eller? Som ni säkert kan lista ut så betyder det att vi väntar eller har varit på besök. Det första besöket var vi på idag. Vi var på MVC imorse för jag skulle dricka lite sockervatten för att se om jag har glukus i blodet och det hade jag inte. Ett sånt här besök gör man när man är i vecka 28, som jag är. Magen kollades och den var helt normalstor, jag som tycker den är stor. Min blodvärde var lite lågt så jag måste sätta igång och äta lite järntabletter. Vårt andra och tredje besök är mer att vi kommer få besök. Det första av dessa besök består av mina kära vänner Hanna och Mia som kommer för att äta en god middag och självklart för att se hur vi har det. Det ska bli mysigt att dom kommer. Det andra av dessa besök är våra kära föräldrar och de kommer på fredag. De har ännu inte sett slutresultatet av vårt fina hem och självklart ska vi visa våra fina kokkonster.


Ja de e väl lite av de som finns framför oss just nu och vad som hänt.

Något ni undrar över, fråga gärna, jag finns här.

Ha de gött!

Kram  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00

  Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla ...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Skapa flashcards