Direktlänk till inlägg 16 december 2010

besök av föräldrar o vänner + FRIERI

Av Josefine - 16 december 2010 00:44

    Nu har det hänt saker sedan sist jag skrev här, så nu ska här uppdateras  

Vet inte riktigt vart jag ska börja men jag börjar från början.


Det hela började med att jag hade mina vänner Mia och Hanna på besök, då de inte har sett hur jag numer bor. Jag bjöd på en två rättersmiddag med hemladad fiskgratäng och sedan kladdkaka till efterrätt. De tyckte  maten var jättegod och att vi har fått ett jättemysigt och fint hem  , vilket alltid är roligt att höra. Vi hade inte setts på länge så det fanns mycket att snacka om.


Senare den veckan bjöd vi våra föräldrar på mat och besök här. Min mamma och pappa stannade över natten då de inte bor i Lund medan Valles föräldrar fick åka hem efter att de hade blivit lite "runda om fötterna". Denna kväll bjöd vi på råraka med räkor och chilifraiche, helstekt oxfilé med svampsky och potatispuré och till efterrätt kladdkaka med vaniljglass. Vi var speciellt stolta över oxfilén som smakade rikitgt gott och visade sig inte alls svår att göra. Ingen av våra föräldrar hade tidigare sett vårt hem och de tyckte vi hade fått det jättefint och mysigt. Det är alltid roligt när ens föräldrar tycker att man har gjort det fint och sånt. Jag kommer lägga upp bilder här på vårt hem för att visa hur vi har fått det och hur fint och mysigt de är här inne. Så den som väntar på något gott...


Mina föräldrar åkte på förmiddagen efter frukosten och eftersom det var vår 1 års dag då så hade jag en speciell present i vår hemmagjorda julkalender för att vi skulle minnas denna dag. Dagen innan så bad Valle om en låda för han sade att han också hade en liten grej att sätta upp i julkalendern. VI hade lagt alla paketen i en speciell påse för vi inte kunde hänga upp dom för då skulle dom bara trilla ner så han lade sitt paket bland de andra. Det han fick var en skokartong för han sade att han behövde något stort att lägga presenten i. Jag tänkte inte mer på det utan på morgonen när vi ska öppna upp preseneterna börjar vi med mina presenter som är ett delat hjärta i silver för att visa att jag vill dela mitt hjärta med Valle. Sedan skulle jag öppna hans present. Jag hade inte som helst aning om vad den skulle innehålla. När jag fått upp locket på skokartongen ligger det lite böcker i botten och ett liten rektangulärt paket på toppen. Jag tänkte "har han också köpt ett smycke", för den var för stor för ringen och de hade aldrig hunnit komma. För när vi var i butiken och pekade ut vad vi villle ha så sade de 4 veckor. 

Valles resa började med att han en morgon sade till mig att han skulle åka till sina föräldrar för att hämta böckerna och det behövde verkligen vi eftersom vi inte några böcker hade fått in i huset än. Så jag bara vinkade av honom och eftersom jag ändå inte kan bära så va det ingen idé för mig att hänga på, vad jag inte visste var att han då inte alls åkte till sina föräldrar utan åkte ner till smyckeaffären i Lund och beställde ringarna. De sade att de skulle ta 4 dagar och att vi nog hade hört fel. Sedan lite senare ringde Valle mig och sade att det snöade för mycket för att han skulle kunna bära några böcker och naiv som jag var så trodde jag på honom. Veckan därpå alltså nu i torsdags så sade han att han var tvungen att åka tidigare till jobb och jag förstod att det var så för han har haft så mycket att göra på jobb, så jag trodde honom, vad jag inte visste denna gången var att han hämtade ut ringarna då. Okej,  tilbaka till öppnadet av paketet. När jag öppnade upp det lilla paketet trodde jag fortfarande att det var något smycke för han skulle ändå inte hunnit få några ringar tills nu... när jag sedan öppnar upp asken så ser jag ringarna och brister i gråt av lycka och sedan går han ner på ett knä och frågar om jag vill gifta mig med honom? o de vill jag ju  . Har nog aldrig blivit så överraskad och det var hans mål med frieriet att det skulle bli en överraskning. Det tog ett tag sedan för det hela att sjunka in och verkligen förstå att det händer nu, att jag nu är Valles fästmö och han min fästman  . Love it! Vilken helt underbar man man har och nu ska vi snart bli en familj. Här kommer en stor bild på våra fina ringar... ville inte ha den på fingret för mina fingrar börjar bli lite runda...prickens fel   Om det inte syns så är min till vänster och den har massa fina glänsande stenar och sedan är det Valles till höger. Varsågoda alla nyfikna  

  

Skriver snart igen då det finns mer att berätta som ligger och väntar.

Ha de bäst!

Kramar fästmön

 
 
Ingen bild

Emma

16 december 2010 02:47

Jättefin ring!

 
Ingen bild

Tessan

16 december 2010 11:32

Vad fint gjort av honom! ringarna var super fina! All lycka till er :) kram kram

 
Ingen bild

Nazanin

16 december 2010 23:52

Ett stort grattis Jossan, ni är verkligen ett jätte fint par och jag glädjs med er. Ringarna är jätte fina.
Kram Nasse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00

  Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla ...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Ovido - Quiz & Flashcards