Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Mina "moves" = Prickens

Av Josefine - 17 december 2010 16:38

   Som ni alla vet är jag Pricken en riktigt vilding i mammas mage. Mitt morgonhumör är ganska sansat, det är först när jag hör mamma o pappa prata med varandra som jag också kickar lite för att visa att jag också vill vara med på en hörna. Sedan kommer mamma igång och jag tror att hon sedan äter en härlig frukost och då för jag lite väsen för att visa att det smakar gott.


Sedan brukar jag vaggas ett tag o sova gott...dock e jag ganska duktig på att sparka o tänja ut mammas mage medan hon går, de tycker jag e roligt  . SOm sagt att sova är inte riktigt min grej...


Jag börjar visa mig lite också...nu kan mamma och pappa känna på mig för jag brukar puta ut med antingen rumpan eller huvudet och då brukar mamma och papppa känna på mig och det är lite mysigt.


Något som jag brukar ha är gymnastik i magen...då brukar jag röra mig lite eller mkt i mammas mage. Mamma brukar kalla  på pappa så brukar de titta på magen  för att se hur jag rör på mig. Mamma brukar säga att det känns som om mask eller orm som rör sig där inne...


Något som jag absolut inte tycker om är när mamma ligger på sidan och då speciellt på vänstra sidan. Då blir jag riktigt arg och sparkar både uppe och nere och gör allt för att mamma ska vända på sig o lägga sig på rygg... ibland så gör hon de   men ibland inte  .


Jag e en riktigt vilding som älskar att sparka o röra på mig i magen  .


Nu har jag fått säga mitt  

God jul från Pricken

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00

  Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla ...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Ovido - Quiz & Flashcards