Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Josefine - 18 januari 2011 13:32

  Nu var det längesedan jag skrev något här...vet att ni har efterfrågat detta o nu kommer det komma ett väldigt långt inlägg. Så gör er förberedda på en lång läsning  

Min o Prickens(fortfarande i magen) jul var mysig, härlig och sällskaplig. Valle firade hemma i Lund med hans familj. Det är ju sista året vi kan vara var för sig och det kände vi var rätt. Jag skulle vara i gbg mellan den 22-2 jan vilken var en väldigt lång tid men tiden gick så fort. Men att vara borta från Valle från den 22-30:e var jobbigt, man kunde ju längta ihjäl sig nästan  .

julafton var så traditionsenlig som den brukar vara med en härlig frukost med tänd brasa och hela familjen samlade. Sedan bestod den av bastubad, Kalle Anka, rimning på paket, julbord o öppning av paket   . Beroende på var vi firar jul nästa år så lär det behövas en tomte då också  . Pricken fick 2 gosedjur på julafton fastän att "han" bara finns i magen. Pricken fick en fin panda av Ragnhild, Valles syster, o sen en liten isbjörn av mamma. Nästa år kommer det väl ösas paket över Pricken...hehe.

Mellandagsrean är en godbit i tillvaron, ialla fall om man heter Jossan . Tyckte dock inte att det var så roligt att shoppa till mig med tanke på att min mage snart är borta o då lär jag behöva andra kläder. Men lite till mig blev det allt. Köpte även en massa babykläder på rean och kläder till Valle som han tyckte om  .  Sedan när mamma, pappa o jag var på Mediamarkt så började dom prata om förlovningspresent. Hade ingen aning om att de skulle köpa något stort, mamma hade nämnt att det kommer något. Det vi fick av dom var en 42 tum LCD tv som vi verkligen tycker om, speciellt Valle  . Vilka helt underbara föräldrar man har.

Sedan när Valle kom så åkte han och jag ut på en shoppingrunda vilket slutade med att vi nästan bara hade handlat massa kläder till Pricken  .

 

Nyårsafton börjar alltid likadant hemma, med en sen frukost och sedan en vända till Frölunda torg. Mamma hade planerat en 6 rätters meny som vi alla skulle hjälpa till med. Vi par fick varsinn rätt som vi skulle göra, Valle o jag fick typ två. löjromsplättar och sedan desserten vitchoklad pannacotta. Hela middagen blev jättemysig och trevlig. De blev mycket skumpa och olika sorters vin för dom som kunde dricka. Valle och jag firade vårt första nyår tillsammans vilket var mysigt. Han var så stilig o jag måste säga att även jag var nöjd med min nyårsoutfit.


Jaja, mycket av detta har ni redan fått följa på facebook men det är alltid kul att ha det lite mer delaljerat här.


Nästa inlägg kommer att handla om andra ultraljudet, min födelsedag och babyshopping  . Tänkte få ihop det imorn någon gång, så håll ögonen öppna.


kram på er alla som läser o till alla andra me  .

Ovido - Quiz & Flashcards