Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Josefine - 9 februari 2011 17:51

   Jaha, vart ska man börja... jo där jag slutade förra gången  


Då va det ultraljudet, spännande va de verkligen. Vi fick veta att Pricken sannerligen är en tjockis för det mottet som mätte långt över, var runt midjan. SÅ man kan säga att min skafferi sannerligen har goda resurser  . Pricken låg 9 mått över vad den borde göra. Det gjorde mig lite orolig men nu är jag lugnare och det sägs att det är lättare att klämma ut en större bebis.


Så var det dags att bli ett år äldre, 29 år...gu va gammalt de låter men man måste ju bli äldre o nu kommer jag bli en genomsnittsmamma. (29 år är genomsnittet för när man föder sitt första barn i Sverige.) Jag blev uppvaktad av Valle dagen innan för då jobbade han dag. Så vi gick till VESPA, som gör väldigt goda  pizzor. Dock så var de inte alls lika goda denna gång  . På min födelsedag gjorde Valle frukost till mig och jag hade beställt Våfflor med grädde och sylt, mums  . På kvällen hade jag bjudit mina kära vänner på middag och jag bjöd på en 3-rätters middag som tillslut blev god. De fick hjälpa mig lite för att bli klar med den goda måltiden. De var mycket mysigt att ha dom här på min dag.


Något som jag inte berättat om här är om föräldrargruppen som vi har gått på i 4 omgångar. Nu i efterhand, hade vi inte gått på dom så hade ialla fall inte jag varit alls så förberedd på vad som komma skall. Jag kan rekommendera att vara med i en föräldrargrupp till alla som ska bli föräldrar  .


Sedan har vi ju handlat en hel del grejor till Pricken och hans rum. Vi handlade det sista som vi känner att vi vill ha innan idag. Vi har shoppat vagn men det har jag berättat om tidigare dock så hämtade vi ut den i lördags, så fiin .  

Sedan shoppade vi även skötbord, spjälsäng, hylla, badbalja, snugglenest( så man kan ha Pricken säkert i sängen), babygym o lite till saker. Det kostar att få barn och ligga på topp  .  Den här visar Prickens lilla hörna som Valle gjorde iordning i helgen, ser så mysigt ut  . Min fina duktiga fästman är helt underbar, äslkar att han finns i mitt liv.     


Just nu är jag väldigt less på att vara en preggosaros, som Valle kallar mig  . Vill bli mammasaros nu! Jag är bara trött, jättesvullen och ont under revbenen hela tiden! Jag tycker inte om att tycka synd om mig så nu vill jag att Pricken ska komma ut! Men Pricken kommer bara när han/hon vill...


Nu har jag uppdaterat er lite till... Hoppas ni har haft en härlig läsning  .


kramkram Preggosarosen

Skapa flashcards