Alla inlägg under maj 2011

Av Josefine - 23 maj 2011 13:42

     

Hejsan allihopa:)

e lite dålig på att uppdatera, skulle bli oftare...


I söndags hade vi dop och det blev väldigt lyckat. Nära och kära kom och delade denna högtid med oss och det hela startade i kyrkan. Viggo grät lite i början och sedan somnade han. Han tyckte om musiken o antagligen även prästen. Han hade Valles familjs dopklänning som många i hans släkt har haft. Så här fin e vår familj

Efter dopet åkte vi först hem till vårt hem för att han skulle byta om och sedan var det många som ville se hur vi bodde. Efter det så skulle vi vara hos Valles föräldrar för att äta och umgås. Min mamma och Valles mamma hade gjort det mesta av maten och alla tyckte att det var supergod mat. Så här såg Viggo ut på festen och kostymen har han fått från sin morbror Thomas och hans sambo Hanna.

 Kanske inte världens bästa kvalitet men men, det kommer mera.

Valle, Viggo o jag stannade lite längre och det var mysigt att bara ta det lugnt efter speciellt i det mysiga men väldigt regniga och åskiga vädret som drog över. 

Viggo fick jättefina presenter av er alla som var med men också från personer som inte var där och deltog. Tack så mycket allihopa .


Visst går det bara att älska denna "lille" kille? Han bara växer o växer och får se vad han väger nästa gång vi är på BVC. Så här söt va han i lördags i sin fina hatt som håller på att bli för liten...

     

Just nu är mamma o opappa favoriterna, de märks att han vet vem vi e nu. Han tycker även om sitt härliga babygym o sin babysitter o självklat att glo på  tapeter o tv:n.


Ha de bra alla ni där ute:)


kramkram 

Av Josefine - 12 maj 2011 15:00

 Hejsan alla:)

Nu äntligen ska jag börja blogga igen...

För er som inte vet så är vår fina pojk nu 2 mån. Men jag tänkte bara snabbt gå igenom vad som hänt och hädanefter ska jag försöka uppdatera denna ofta, varannan dag eller så  


Förlossningen var riktigt tuff och först nu börjar jag lämna den bakom mig, jag ska bara besöka förlossningen. Bara tanken på det får mig att bli väldigt ångestladdad. Men det kom något helt otroligt av det hemska som jag var med om.

Han vägde 4490 g och 56 cm lång när han föddes, en riktigt stor klump   . Vi stannade på sjukhuset på avdelning 44, där var dom jättebra och tog hand om oss bra. Det var inget större fel på honom utan det var jag som var helt utmattad efter att inte ha sovit på tre dygn. Där bodde vi 2 nätter och sedan 1 natt på patienthotellet och fick lite extra hjälp med amningen.

   två dagar e han här :)


Det var otroligt mysigt att vara hemma alla tre ett tag, vi fick komma in i rutinerna. När Valle sedan skulle började jobba var det lite läskigt eller snarare mkt läskigt. Mina första dagar var jobbiga. Jag var rastlös samtidigt som jag var rädd och ledsen. Men sen kom jag in i det mer och vi har nu börjat gå till babycafeer och andra roligheter   .

  Ungefär 1 mån.

Han väger bara mer o mer och äter mkt också. Dagarna ser lite annorlunda ut och vi börjar hitta våra rutiner. Men måndagar är den dagen han e som gnälligast.

Han kan skratta, bajsa, sova, stå, sitta, jollra (snacka) och ÄTA.

  Så här stor o fin e han nu :)

Han brukar snacka med pappa i telefonen en gång om dagen och det tycker han e jättekul   .

Idag har vi varit i skrylle och gått med Elin och Petra med deras bebisar Ebba och Olivia. Han e stora pojken bland dessa tre. Han tycker om sina flickvänner som säkert komma att växa förbi honom senare.

Nu får jag skriva mer en annan dag :)


ha det bra allihopa!


kramkram


Ovido - Quiz & Flashcards