Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Josefine - 9 juni 2011 16:52


Hejsan allihopa...

Inte har det blivit varannan dag direkt. Men mycket har hunnit hända både upplevelsemässigt och med vår lille gosse.

Under den senaste tiden har jag umgåts mer med mammor som finns här i närheten och det är jättekul och mysigt att träffa andra som är ungefär lika gamla. Bebisarna är från 3mån(Viggo) till 1 år ungefär som vi umgås med. Babycafeet hade semesteravslutning för ett litet tag sedan  så nu träffas vi utanför det och det är mycket trevligt.


För en vecka sedan var vi på Skånesdjurpark med Elin och hennes familj. Elin är en mamma som jag har träffat genom babycafeet. Det var en mycket mysig dag på skånesdjurpark. Så såg de ut första gången vi var där, han ville sitta mycket längre denna gången och tyckte de var mkt intressant   

 Under långhelgen den 3 Juni så åkte vi upp till huset och myste. Vi var uppe och såg solnedgången vid kullens fyr och var även på Krapperup. Valle var även så duktig och jobbade i trädgården, vilket han tycker e kul när man får se det fina resultatet. På kvällen sitter mina pojkar såhär fint

Min kära mor undrade om han sett ett spöke o vem vet? Det sägs att det finns ett där som heter Mor Harald...o det sägs också att barn kan se spöken .


Han har lärt sig några nya trick och lite annat som jag tänkte berätta för er.

Han har fått två tänder och det fick han väl runt den 28 maj o det är likamed under 3 månader så han slog sin mamma som tydligen fick sina tänder när hon var 3 månader. Han slår mig i size också. Han väger just nu (3mån) ca 8 kg vilket är en rejäl klump och det börjar kännas i ryggen. Men tjocka ska bebisar vara 

Han har också lärt sig att leka mer med sina leksaker och uppskatta sig i olika speglar. Såhär roligt är det att spegla sig.

   Han har verkligen börjat tycka det är roligt med leksaker. Han greppar dom och äter lite på dom. Han sitter är perfekt med hans lekbåge över, där kan han sitta ganska länge nu . I förrgår köpte jag en leksak till vagnen som han tycker är jätterolig. Såhär god är den nya leksaken

Andra saker som är mycket roliga nu är MAMMA o PAPPA. Han ler nästan varje gång han ser oss och lägger verkligen märke till oss. Om han hålls av någon annan lägger vill han gärna titta på oss. Han har också kommit in i en lite orolig period när det kommer till mycket människor. Han blir väldigt lätt stressad och överstimulerad och då är han väldigt svårtröstad. Jag fick häromdagen gå ifrån och sätta mig för att mata när jag var och fika. När många ska hälsa och hålla på framför honom blir han även stressad, speciellt om han inte hålls av Mamma eller pappa. Men det är underbart att se att han verkligen älskar sin mamma och pappa. Just nu spelar det ingen roll vem av oss det är vilket är underbart . Just nu är en underbar tid med honom. 


Jaha nu har jag hunnit med detta undertiden han sov, vilket inte alltid att man gör.


Ha det bra allihopa!

snart kommer det mer rapporter.

kramkram  

   


Ovido - Quiz & Flashcards