Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Josefine - 2 juli 2011 18:22

                                                 

Nu har Valle semester och det är underbart att ha honom hemma och umgås. Semestern började för ca 1 vecka sedan och vi har hunnit med mycket. Men jag tänkte börja att uppdatera er med saker som hänt innan.


Den 17 Juni var vi hos BVC för sprutor, vägning och mätning. Han fick två st sprutor, den ena gjorde mycket ondare än den andra. Valle var med som support då jag inte tycker om sprutor och vill inte föra den rädslan vidare till honom. Han vägde då 8550 g och var 67,5 cm lång. Sköterskan skrev först upp 6550 för hon trodde inte att det var sant, jag var tvungen att påminna henne att det stod 8550 g. Vår fina och stora pojk bara växer men nu känns det som om han stannat av lite. Han kan ju inte fortsätta gå upp 300 g i veckan. Han har gått från 400 g i veckan till 300 den senaste månaden. Natten efter sprutan fick han nog lite feber för han sov dåligt och var väldigt gnällig. Men det gick över. Skönt att veta vart det kommer ifrån.


Den 18 Juni åkte vi tre till Ullared, ve och fasa för Valle men han var jätteduktig. Innerst inne så tyckte han nog att det var roligt men det kan han inte riktigt medge. Under denna tripp handlade vi både det ena och det andra. Många härliga klipp fick vi göra. Jag älskar Ullared men nästa gång får jag nog åka själv utan både Viggo och Valle. Viggo skötte sig utmärkt och tyckte om att bara sitta i sin vagn och inspektera alla varor från hans synvinkel.

Sedan gick den veckan och jag träffade mammorna en gång till vilket var mysigt. Elin och jag var även uppe och gick i Skrylle med våra barn och åt även på det goda lunchstället som de har där. Skrylle är ett strövar/motionsområde som är väldigt mysigt att gå och motionera i. Valle och jag tog vår premiär runda där strax innan midsommar.


Grilla är något som Valle verkligen tycker om, speciellt nu när vi har skaffat en ny grill. En värsting grill, allt för att konkurrera ut min far. Valle skaffade en webergrill, onetouch (57 cm). Det är den stora grillen med en inbyggd termometer, Valle är mycket stolt över denna. Valle köpte även lite tillbehör och detta gjorde han på Ullared då det var mycket billiagare med Webertillbehör där. Såhär fin är vår grill

Viggo hittar på nya saker hela tiden och det är roligt att se hur allt utvecklas. Just nu är det olika höga ljud som kommer ut ur hans mun, han älskar att leka med olika ljud och är inte nästan aldrig tyst när han är vaken men han har ju pratsamma föräldrar att brås på så det är inte så konstigt. Vi har också köpt en barnstol då han inte vill sitta i sin sitter när vi äter man mer. Detta är premiärturen i den, han är bara hur gullig som helst, eller hur?   

Vi har tillbringat en hel del tid i huset i Brunnby med mina föräldrar vilket är skönt, speciellt när det är fint väder. Det är mer frihet med hus som man kan vara i trädgården, ha på sig vad man vill utan att folk tittar, osv. En favorit syssla som Viggo har är att ligga under träd och antingen leka med leksaker eller beundra hur träden rör sig. Han är väldigt fascinerad. Han kan inte rulla runt än så länge med rullar på sidan. Han har blivit väldigt duktig att ligga på magen och reser huvudet hur fint som helst men orkar inte hur länge som helst. Såhär skönt kan man ha det på en filt i trädgården i Brunnby.

  På midsommardagen var mamma, pappa, Valle, Viggo och jag ute på en utflykt ihop vilket var mycket trevligt. Vi åkte till laholm och åkte runt i de trakterna. Vi hade nästan aldrig varit där och det var mycket fint. Det var lite sämre väder så det var perfekt att åka bil. Såhär glad blir man av att fika och hållas av morfar.

I måndags åkte Viggo, mamma och jag till Göteborg för att njuta av några härliga sommardagar medan jag lämnade min man hemma. Valle ville jobba i hemmet och fixa iordning hallen. Den blev helt superfint. Känns som ett helt nytt rum som man inte bara springer förbi av avsky utan det ser verkligen fräscht ut. Valle slipade trappan och sedan oljade och spetsade den, den blev lite antikmörk. Han satte upp ny väv och målade taket och vägarna i övrehallen. Vi var även på Ikea häromdagen för att pynta det nya utrymmet med en ny garderob. Viggo och jag gjorde inte mycket i göteborg. Jag fick sola i trädgården en hel del, så nu e jag som en pepparkaka , tyvärr försvinner det fort. Under alla middagar vi hade där uppe så ville han vara med och helst i knät på någon. Han är väldigt fashinerad av ölburkar, undrar varför?

Nu när vi har varit hemma några dagar har vi både haft besök av hela familjen Bolin och varit och hälsat på Valles morfar. Båda två grejorna var mycket trevliga och den här bilden tog vi hemma hos hans morfar.

Nu har jag nog berättat om allt som hänt oss under den senaste tiden.  

 Just nu åskade det så hela huset skakade.

Valle har semster i två veckor till, tiden går alldeles för fort, önska han var ledig i 5 veckor till .

Många roliga saker har vi framför oss som bland annat bröllop och falsterbo horseshow. Jag kommer hålla er uppdaterade.


tack o hej leverpastej              

Skapa flashcards