Alla inlägg under augusti 2011

Av Josefine - 10 augusti 2011 17:57


 Jag hittade så många bilder som jag vill dela med mig av att detta inlägg blir en "bildorgie".  

Vi har varit på en del äventyr sedan sist och såhär fin var Viggo på Malin och Öslems bröllop den 16 Juli 2011 som var helt underbart mysigt.

  I huset i Brunnby tycker vi om att vara speciellt när det är fint väder för då kan vi vara utomhus. Jag kan sola och Viggo kan ligga i skuggan och leka på sin filt eller titta på träd som rör sig. Denna gången sov vi inte i huset utan i stugan som också finns där för moster Fanny var där med sina vänner så de tog sovrummet som vi brukade ha. Så då fick vi sova i våningssäng och viggo i sin älskade vagn. Mina fina pojkar mysandes i sängen  

  Just nu somnar den lille ungefär 2200 och sedan vaknar mellan 06-07 för mat för att oftast somna om och sova till 0830-0900. Han e en liten kvällsmänniska precis som mig. Men han vill inte sova länge om det inte är mörkt i rummet så det gäller att ha mörkt. Någon som vet om man kan köpa en sufflet eller någon till spjälsängen för att göra det mörkare?


När vi hade vaknat åkte vi till min häst för att se när han red på stranden med söta Johanna. Då fick Viggo prova på och köra alldeles själv. Det finns en liknande bild på mig när jag kör, vi e så lika.

   

o tillbaka i huset för lite mys på gräsmattan så ser man så här söt och stor ut

Vilken cooling vi har här, i pappas solbrillor. 

   Nu i helgen har vi varit på Visingsö på en släktträff med ca 30 personer. Det var jätteskoj och mysigt att träffa alla som jag inte träffat på länge. Jag åkte till Göteborg på onsdagen så kom Valle efter på torsdagskvällen. Jag gjorde en riktigt fynd då jag gick på Reningsborg och hittade en haglöfs "sele" för 30 kronor .

 

Något som jag varit lite dåligt på eller rättare sagt lat är att lära Viggo äta "riktig" mat. Det är så lätt att ge honom tutte och ersättning och han tycker det är så himla gott och mysigt. O jag tycker att det är mysigt. Vi började med potatis men vi lade ner det ganska snabbt för att övergå till morot som vi nu har testat två dagar irad. Han åt lite och spottade ut det mesta. Jag märkte att han hade fått i sig lite för att när han hade ätit tutte så spydde han inte vanligt utan det var lite orange färgat...hehe. inte bra att få på soffan...

Såhär glad kan man vara på filten ute under ett träd, helt underbar bild

      Något som vi märkt är att Viggo älskar att bada, speciellt med någon av oss. Han kan sitta i hur länge som helst och plaska på.

 Nu var min "bildorgie" slut...

måste försöka ta mig i kragen och uppdatera lite oftare, men vet inte om någon vill läsa men det är roligt att ha för mig själv också.



Skapa flashcards