Alla inlägg under november 2011

Av Josefine - 22 november 2011 23:50


     Nu har lillen lärt sig ännu mer, har kryper numer    det ser så himla sött ut. Han tycker nog att det är lite jobbigt för att grymtar eller gnäller när han tar sig fram och det går som tur inte så fort heller. Jag är glad för hans skull eftersom han varit lite gnällig  på sistone, nu kommer jag inte få en lugn stund, jag som haft det ganska skönt på sistone. Han har suttit och lekt och jag suttit vid datorn, städat eller annat. Tror inte jag kan lägga in en film här så jag lägger in lite bilder istället.

 

tv tittande medan man kryper...  

  

framme vid målet, denna gång...

  

nästa mål... vi blev lite rädda att tv:n skulle gå.


Han har också fått äta sjäv och då såg man ut så här efteråt...

 

o ja, han fick ta ett rejält bad efteråt... .


Något annat som också hänt här hemma är att vi har sålt vår lägenhet i Lund och kan nu börja flytta in i vårt fina hus i Rydebäck. Det ska bli så skönt att få komma dit och börja ett liv där också. Visst vi kommer sakna nya bekantskaper som jag träffat på öppna förskolan men självklart även att familjen är så nära men som sagt det tar bara 30 min att åka bil, så vi kommer och hälsar på. Sedan ska jag försöka gå på någon öppen förskola runt Råå, det borde finnas. Någon som vet?


Idag har jag jobbat på mitt lilla extra jobb och idag var det på Ica Maxi på Råå. Det är trevligast att jobba där av de ställen som jag jobbat på hittills. Mogna och inte så ungt folk vilket medför ett "moget" snack och man behöver bara sköta sitt jobb vilket är skönt. Fina Ylva ställde upp som barnvakt, vilket är guld värt. Vi får se hur vi löser sånt nu när vi flyttar. Vill ju kunna jobba lite. Min kära syster Fanny och hennes sambo Nathi funderar på att börja plugga i Skånelandet vilket jag, Viggo och Valle glädjer oss över. Valle får en "spel" kompis...hehehe. Som ni ser så har han redan en som tycker att det är intressant att pappa spelar.

 

 ni får ursäkta men jag har visst glömt att vrida bilderna... ni får äran att vrida på huvudena istället :)


nu så väntar sängen på mig, gonatt och sov gott 

Av Josefine - 9 november 2011 22:59


Nu har det gått 3 månader sedan jag uppdaterade denna blogg, ju fler dagar som gått ju mer kände jag att jag hade att skriva. Vilket resulterade i att jag sköt det på framtiden. Så jag höll inte mitt löfte om att uppdatera ofta men nu är det så att jag har fått lite inspiration ifrån Sara Tilling som har en härlig blogg så nu kör vi.


En hel del har ju hänt, tänkte berätta lite för er som inte kanske har mig på facebook och för att jag ska minnas i framtiden  och kunna visa för den "lille".  


Den "lille" är ju inte så liten till växten. Idag var det till och med en tjej som inte kunde hålla sig för skratta när jag berättade att när han var 6 mån och 3 veckor gammal vägde han 11640 och var 75 cm lång, stadig kille . Berättade även att vi ska på 8 månaders kollen på fredag och då berättade hon att hennes ena väger 7 och andra 9 och dom är 2 veckor äldre än Viggo. Helt otroligt hur olika man kan vara redan som liten.

Så här stadig var han då

        

o så här ser han ut idag, 8 mån

 

Han tycker bäst om att shoppa på ett shoppingcenter för där finns det mer folk och annat att titta på. Sedan kan man sova väldigt bra när man är ute och shoppar vilket jag uppskattar.


Han kan än då länge inte ta sig framåt utan bakåt, snurra runt och vinka är hans nya trix. Just nu känns det som om det står lite still men när han väl börjar röra sig framåt så har jag hört att det går fort framåt med både det ena och det andra. Vi har också varit på babysim och då såg vi ut såhär.

 

Men de flesta gångerna så hade Valle hand om badandet. Tror att vi kommer att försöka igen. Han älskade det de första gångerna men sen så tyckte han inte att det var lika roligt. Men snart ska vi få bada igen för snart bär det av till Vietnam med hela familjer plus en kusin familj.


En nya grej är att vi också har provat att gunga i de fina bebisgungorna och det tyckte han var roligt.

 


På denna bild ser det verkligen ut som om han kommer vilja "hjälpa" morfar i trädgården nästa sommar

   


Men här ser han mer ut som sin pappa eller mamma, älskar detta foto även om kvaliteten inte är den bästa.

 


Vara på Ikea tycker han också om, dock så har inte ännu hans gungälg satts ihop. Den får göra det när vi flyttar.

 


Apropå att flytta så har vi köpt ett hus i Rydebäck som vi nu gärna vill flytta till. Nästa fredag får vi reda på om vår nuvarande bostad är såld eller inte vilket går mig på nerverna. Vill veta nu men så här ser vårt fina hur ut. Fler bilder kommer när vi väl har flyttat in.

   


Ja det är ju mer som har hänt, jag har ju blivit FRU :) Men jag tänker vänta med att berätta mer om detta tills vi har fått våra officiella bilder från vår fotograf. Vill ju ha de finaste bilderna här, hoppas att dom blev bra ialla fall.


Nu vet jag inte om jag glömt något och det har jag säkert... nu ska jag skärpa mig när det kommer till att uppdatera lite oftare.. försöka få lite mer vardagssnack me. Det är kanske någon som inte har mig på facebook som vill läsa om vårt liv också...


nu ska jag krypa till kojs :)

kram o gonatt

Ovido - Quiz & Flashcards