Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Krypa och flytta

Av Josefine - 22 november 2011 23:50


     Nu har lillen lärt sig ännu mer, har kryper numer    det ser så himla sött ut. Han tycker nog att det är lite jobbigt för att grymtar eller gnäller när han tar sig fram och det går som tur inte så fort heller. Jag är glad för hans skull eftersom han varit lite gnällig  på sistone, nu kommer jag inte få en lugn stund, jag som haft det ganska skönt på sistone. Han har suttit och lekt och jag suttit vid datorn, städat eller annat. Tror inte jag kan lägga in en film här så jag lägger in lite bilder istället.

 

tv tittande medan man kryper...  

  

framme vid målet, denna gång...

  

nästa mål... vi blev lite rädda att tv:n skulle gå.


Han har också fått äta sjäv och då såg man ut så här efteråt...

 

o ja, han fick ta ett rejält bad efteråt... .


Något annat som också hänt här hemma är att vi har sålt vår lägenhet i Lund och kan nu börja flytta in i vårt fina hus i Rydebäck. Det ska bli så skönt att få komma dit och börja ett liv där också. Visst vi kommer sakna nya bekantskaper som jag träffat på öppna förskolan men självklart även att familjen är så nära men som sagt det tar bara 30 min att åka bil, så vi kommer och hälsar på. Sedan ska jag försöka gå på någon öppen förskola runt Råå, det borde finnas. Någon som vet?


Idag har jag jobbat på mitt lilla extra jobb och idag var det på Ica Maxi på Råå. Det är trevligast att jobba där av de ställen som jag jobbat på hittills. Mogna och inte så ungt folk vilket medför ett "moget" snack och man behöver bara sköta sitt jobb vilket är skönt. Fina Ylva ställde upp som barnvakt, vilket är guld värt. Vi får se hur vi löser sånt nu när vi flyttar. Vill ju kunna jobba lite. Min kära syster Fanny och hennes sambo Nathi funderar på att börja plugga i Skånelandet vilket jag, Viggo och Valle glädjer oss över. Valle får en "spel" kompis...hehehe. Som ni ser så har han redan en som tycker att det är intressant att pappa spelar.

 

 ni får ursäkta men jag har visst glömt att vrida bilderna... ni får äran att vrida på huvudena istället :)


nu så väntar sängen på mig, gonatt och sov gott 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00

  Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla ...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Ovido - Quiz & Flashcards