Alla inlägg den 12 april 2012

Av Josefine - 12 april 2012 23:59


Ja precis som rubriken heter så går det många tankar i mitt huvud just nu. Nu har jag varit hemma i snart 1,5 år och det är länge, speciellt med tanke på att jag tycker om att ha ett jobb. Jag har ju Storesupport men det vill jag inte ha sedan när jag ska jobba heltid för det kan de inte ge mig en heltidstjänst.


Jag hittade ett jobb som jag verkligen ville ha så jag sökte det och nu så kan jag inte gå på någon intervju eller ens vara med i någon process för jag kan inte ta jobbet om det nu skulle bli så. Jag kan nämligen inte börja jobba än och de vill ju de flesta... jag pratade med henne och hon sade att jag hade en stor chans, vilket var kul att höra men samtidigt så blev jag ledsen för att jag missar en sådan chans. Men man måste offra saker här i livet och det kan inte alltid gå som jag vill heller eller hur? Har ju redan fått många saker i mitt liv som jag älskar och tycker om   


Nu vet jag bara att jag måste vänta och söka, titta på nya jobb och hoppas på att det kommer dyka upp något minst lika bra när det är dags för mig att söka "på riktigt". För den dagen kommer med stormsteg.


Tiden går fort och nu ska jag försöka njuta av tiden som är kvar av min mammaledighet och självklart passa på att lapa sol i mängder . Jag älskar verkligen att sitta ute i solen och bli brun och fin. Jag satt ute idag när Viggo sov, så skönt! Det är något som jag inte kan göra när jag börjar jobba...

Det finns fördelar och nackdelar med allt här i livet.


Jag har tränat här idag, när lillen sov :) My Fitness coach heter "spelet" som jag har till vår PS3. Med detta spel ska jag träna lite oftare, säger jag det här så kanske det är någon av er som påminner mig om det .  


Nu är det nog dags att sova 

Ovido - Quiz & Flashcards