Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Fåglar och pannkaka

Av Josefine - 18 april 2012 00:08


Vår dag började med att vi gick en promenad. Väl ute på promenaden så matade vi änder, vilket Viggo tycker är jättekul. Han är verkligen fascinerad av fåglar. Varje gång han ser en fågel som är extra intressant så hojtar han till för att jag ska titta och uppmärksamma det. De mest intressanta fåglarna är råkor (de där stora svarta och gråa som kraxar en massa). Änderna tycker han också om eftersom dom vågar komma nära. Men han vill gärna bestämma över dom och säga till dom att stanna kvar för han blir skitsur när de går...hehe. (Glömde att fota men får fota honom med fåglarna en annan dag). Jag har börjat gå snabba promenader för att få mer motion och det känns så skönt, duktiga mig  .


När vi kom hem så gick Viggo och vilade. Då kunde jag träna med min PS3:a. Har bestämt mig för att försöka träna 3 gånger iveckan, antingen ut och springa eller "fitness coach" på PS3. Jag kan verkligen rekommendera dessa grejor för man blir verkligen svettig. Idag valde jag kondition och ryggträning, 1 timmes träning blev de. Duktiga mig igen .


När lillen hade vaknat så lagade jag pannkakor till oss. Viggo verkligen älskar pannkakor och det gör jag me. Han fick idag äta från egen tallrik och lite större bitar än vanligt. Så här såg det ut

   

Så här glad blev man efter man har ätit pannkakor, bara så alla vet det?


 Sedan åkte vi till Väla för att kika lite, hittade inget för att jag inte "ska" hitta något. Måste hålla mig till New York som närmar sig med stormsteg. Efter Väla åkte vi till Ica Maxi och handlade mat, vilket man måste ha eller hur? Vår dag blev en väldigt innehållsrik dag, härligt det också.


Imorn blir det öppna förskolan (om vi kommer upp) och sedan åka och bada lite.


 sov gott alla där ute       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00

  Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla ...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Skapa flashcards