Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22


Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här precis när man har kommit igång och tränat regelbundet igen. Men igår var jag ute och sprang en lång runda, vilket var hur skönt som helst. Speciellt när man kan springa längs med havet och njuta. Idag har jag varit ute på 3 promenader o det har varit så himla skönt  . Sen tror jag att träningen gör att jag blir en lite snällare fru också . Att "bara" gå hemma hela dagarna kan gå mig på nerverna och när jag tränar får jag ute lite av den "dumma" energin och slipper ta ut den på min stackars man. Älskar dig min fina man .


På onsdag åker vi till New York, jippy . Då åker jag o min man på en försenad bröllopsresa, bara han och jag. SÅ här underbart hade vi på vårt bröllop. Underbara minnen och nu ska vi iväg på vår alldeles egna kärleksresa.  

 

 Det är verkligen något som vi har sett framemot länge. Självklart att lämna Viggo kommer inte bli lätt, speciellt inte precis då man säger hejdå. Då kommer jag efter vi stängt dörren gråta en massa. För gråta inför honom ska jag nog inte göra. Men å andra sidan så ser jag framemot detta så himla mycket så jag ska verkligen försöka att inte oroa mig så himla mkt för han komme rha det hur bra som helst hos sin farmor och farmor och sina mostrar. Valle kommer lättare kunna "koppla" bort honom. Men ett mess omdagen minst, måste jag ha (om ni läser detta)! Imorgon ska Viggo och jag åka och växla pengar och köpa hörlurar till min man. Förra veckan gjorde jag mig fin i håret. Så här blev slutresultatet 

    

Är nöjd med min frisyr och det är ju det som räknas eller hur?

Imorn ska vi också börja packa. Viggo behöver ju också en massa kläder med sig och vi också.

Vi hörs kanske imorn annars hörs vi när vi är tillbaka från vår fina resa :)

sov gott    

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00


Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla många sekunder.

Hans favoritsysselsättningar just nu är många men några är:

Vara ute i friska luften och busa

gå istället för att åka vagnen

vill fortfarande "hjälpa" till när vi ska göra ngt

älskar fortf pommes på typ mc

tycker om att klä på sig saker som ex sjalar, handväskor, måttband o annat kul

tycker inte om när folk han känner går ut genom dörren

blir välidgt arg när han inte får som han vill, då skriker han högt

"pratar" hela tiden, munnen är aldrig tyst förutom när han hittar på bus

Han verkar tycka om sitt liv och det gör mig lycklig att titta på 


Nu ska ni få njuta av många fina bilder på mest honom men på några andra också  

Titta på när morfar jobbar är roligt och intressant. Ibland (läs ofta) så vill han "hjälpa" till också.

 

Ramses (hunden) leksaker är mycket godare och roligare än hans egna. De brukar kasta saker till varandra och byta ibland också.

 

Viggo och min fina kusin Olle

 

Springer i trädgården i Brunnby (extra hus som vi är i ofta)

 

Viggo sitter hos min finaste mamma, älskar er  

 

Viggo myser och busar med min kusin Lisa

 

Många släktingar på besök i huset i Brunnby över Valborg. Hur mysigt och trevligt som helst  

      

Världens finaste hund, love you 

'

Så himla gott med köttfärssås som hans farmor har gjort

  

så här glad och skitig blir man när man hittat en godisbit, mums

 

Att få hjälpa pappa med allt är roligt, här klipper dom gräsmattan

'  

Älskar att klä på sig saker, här en fin sjal

 

kolla in dom musklerna   

   

Viggo älskar verkligen vatten och att bada   
 
Jaha nu har ni fått frossa i fina bilder. Viggo är det finaste i världen. Älskar dig min fina kille och det vet jag att din pappa också gör. Tänk att du kan betyda så mycket för oss, det kunde man inte förstå och sätta sig in i för typ 14 mån och 2 veckor sedan.... men nu vet man verkligen vad andra menar hur mycket man kan älska sitt barn.
 
hörs och syns snart igen
kram

Ovido - Quiz & Flashcards