Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

14 mån - ännu en bildorgie :)

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00


Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla många sekunder.

Hans favoritsysselsättningar just nu är många men några är:

Vara ute i friska luften och busa

gå istället för att åka vagnen

vill fortfarande "hjälpa" till när vi ska göra ngt

älskar fortf pommes på typ mc

tycker om att klä på sig saker som ex sjalar, handväskor, måttband o annat kul

tycker inte om när folk han känner går ut genom dörren

blir välidgt arg när han inte får som han vill, då skriker han högt

"pratar" hela tiden, munnen är aldrig tyst förutom när han hittar på bus

Han verkar tycka om sitt liv och det gör mig lycklig att titta på 


Nu ska ni få njuta av många fina bilder på mest honom men på några andra också  

Titta på när morfar jobbar är roligt och intressant. Ibland (läs ofta) så vill han "hjälpa" till också.

 

Ramses (hunden) leksaker är mycket godare och roligare än hans egna. De brukar kasta saker till varandra och byta ibland också.

 

Viggo och min fina kusin Olle

 

Springer i trädgården i Brunnby (extra hus som vi är i ofta)

 

Viggo sitter hos min finaste mamma, älskar er  

 

Viggo myser och busar med min kusin Lisa

 

Många släktingar på besök i huset i Brunnby över Valborg. Hur mysigt och trevligt som helst  

      

Världens finaste hund, love you 

'

Så himla gott med köttfärssås som hans farmor har gjort

  

så här glad och skitig blir man när man hittat en godisbit, mums

 

Att få hjälpa pappa med allt är roligt, här klipper dom gräsmattan

'  

Älskar att klä på sig saker, här en fin sjal

 

kolla in dom musklerna   

   

Viggo älskar verkligen vatten och att bada   
 
Jaha nu har ni fått frossa i fina bilder. Viggo är det finaste i världen. Älskar dig min fina kille och det vet jag att din pappa också gör. Tänk att du kan betyda så mycket för oss, det kunde man inte förstå och sätta sig in i för typ 14 mån och 2 veckor sedan.... men nu vet man verkligen vad andra menar hur mycket man kan älska sitt barn.
 
hörs och syns snart igen
kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Av Josefine - 19 april 2012 23:50

  Idag har jag tränat och blev 3 gången för denna vecka . Valle, min kära man, har ju börjat träna ordentligt. Han är en av mina inspirationskällor till att jag tränar. Han kan ju inte vara den ända av oss att vara vältränad. Han har verkligen börj...

Ovido - Quiz & Flashcards