Alla inlägg under juni 2012

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08


Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycker det händer så mycket utan känner att det är ganska tråkigt att vara hemma just nu. Men just nu är ju inte heller vädret det bästa.


Sedan har ju inte Viggo varit på sitt allra bästa humör de senaste veckorna men idag har det verkligen varit en riktigt mysdag . Jag tror att han är inne i en trots-tid just nu. Får han inte som han vill så skriker han, kan han inte göra något som han vill kunna göra skriker han (inget tålamod), han visar alltid vad han vill men det är skönt att han inte är tråkig ialla fall..hehe. Han är frustrerad vilket ofta leder till att jag också blir det...hmmm ingen bra kombination. Fler trots-tider lär det också komma eftersom denna fina kille är energisk, bestämd och envis.


När vi kom hem var det så himla fint väder så då passade Viggo och jag att åka ner till stranden i Margereteberg. Perfekt med den långgrunda stranden där. Vår Viggo älskar att bada även om det var kallt. Han har inga problem med att försvinna bort från mig. Han älskar att undersöka och upptäcka.

      


När jag ligger och solar hemma så kan man få lite besök av en lite som tycker det är hemskt roligt att klänga på morsan.

 


För några helger sedan var vi i huset i Brunnby, mina föräldrar var där också. De ville träffa oss men också lämna Ramses (hunden) till oss eftersom dom just nu är i Los Angeles och har det mysigt. I Brunnby fick Viggo bada i sin lilla bassäng och klättra på stegar. En annan mycket rolig grej som han gör varje gång som mina föräldrars bil är där så lägger han stenar i däcken. Han kan hålla på hur länge som helst med detta. Han lägger det mellan fälgarna och själva däcken . Så när de kör iväg så rasslar det gott...hehe. Påhittig är han sannerligen och smutsig blir han då också som ni kan se på hans händer på en av bilderna nedan.

   

o älskar att bada, ja det ser ni ju sjävla .


Idag har vi varit och hälsat på "min" häst. Jag äger den fortfarande men rider inte den utan det gör en helt underbar tjej som älskar Revenge så himla mycket. Jag blir så glad av att se detta. Efter det så åkte Viggo, jag och Ramses till Ängelholms hembygdsgård. Detta är verkligen något jag kan rekommendera. Dom har massa olika djur, fina naturstigar att gå en promenad på, en trollskog för lite äldre barn och en härligt stor lekplats. Det blev en härlig dag där, dit kommer vi åka igen. Som ni ser nedan så tycker båda lika mycket om hönorna och tupparna. Jag tror faktiskt båda hade velat jaga dom lite om de hade varit fria och inte inne i en bur.

     


Detta är lite vad som hänt i mitt liv. Just nu håller jag på och söker lite jobb som jag tycker låter intressanta. Ska blir spännande att se hur hård konkurrensen är där ute. Hör ni något som ni tror kan passa mig, hör av er .


Sov gott, nu ska jag försöka sova lite...  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards