Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Hemmafru?

Av Josefine - 11 november 2010 00:07

Idag är andra dagen hemma...

Jag gick runt och tänkte för mig själv...det är inte så pjåkigt att vara hemmafru ändå:) Jag lagade mat till min kärlek innan han stack till jobb så att han skulle kunna ha en matlåda med sig. Sen plockade jag i lådor o latade mig som jag antar att hemmafruar gör   och lämnade även tillbaka ett par byxor. Får inte glömma de två viktigaste delarna, jag bakade kladdkaka ikväll som blev väldigt god. Det kan Valle intyga   och sedan kom mannen hem med 20 härliga rosor. Då smälter man och då kände jag mig verkligen älskad av min fina man.

 

  Att lata mig är verkligen något jag behöver öva mig på för det är ju inte riktigt min grej, det vet dom som känner mig. Jag är en sprallig, rastlös tjej som tycker om att ha saker att göra och det kommer jag att ha.


Imorgon ska jag åka upp och hälsa på min häst och ha lektion för hon som har lånat honom. Sedan kommer mina föräldrar till familjehuset som ligger vid Kullabygden för er som inte vet. Jag berättar mer om fredagen då detta är en surprise för min älskade Valle. Dock så vet han nu vad som kommer att hända så "suprisen" är kläckt  .


Ha en skön dag allihop som läser min fina blogg! Skriv gärna en kommentar eller nåt så vet jag att någon läser den:)   

 
 
Ingen bild

Tessan

11 november 2010 11:23

Vad underbart med kladdkaka! :P Visste inte att Valle var en romantiker haha. vad gulligt! ska be han ge några tips till Robin. hahah kram på dig!

Josefine

14 november 2010 21:10

Valle lär sig med lite "pikar" från mig emellanåt;) men han är helt underbar:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 4 juni 2012 00:08

  Under de senaste veckorna som vi har varit hemma så har vi varit i huset i Brunnby, hejat på Valle, badat, varit hembygdsparken i Ängelholm och myst en massa. Ja och sen har ju det varit morsdag och Valles födelsedag också. Och jag som inte tycke...

Av Josefine - 29 maj 2012 13:36

  Ja äntligen fick vi åka iväg på vår bröllopsresa. Vi båda längtade jättemkt de sista dagarna innan vi skulle åka. Men inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt att lämna Viggo ifrån sig. Det blev ännu jobbigare när vi såg att han märkte att ...

Av Josefine - 14 maj 2012 23:22

  Ja äntligen har jag kunnat börja träna igen. Har varit lite krasslig med halsont och förkylning, då ska man ju inte träna. Denna gången satte förkylningen sig mest i lungorna så då kunde jag knappt gå en runda så det har varit lite jobbigt så här...

Av Josefine - 14 maj 2012 07:00

  Ja nu har det gått ca 14 mån sedan Viggo kom. Fortfarande går tiden hur fort som helst och man fattar inte riktigt att han snart ska börja på förskolan. Det är verkligen fullt fart på vår "lille" son, när han inte sover så sitter han inte stilla ...

Av Josefine - 23 april 2012 23:19

  I lördags åkte Vigggo och jag ut till huset i Brunnby för att hälsa på mamma och pappa. Valle tränade och kom ut lite senare. Det var tyvärr inget vidare väder så vi kunde inte direkt vara ute men vi lekte inomhus och Viggo tycker helt klart att ...

Ovido - Quiz & Flashcards